Blafono

26 april 2016 - Ada Foah, Ghana

Hee allemaal!

Na ruim twee weken heb ik eindelijk tijd om weer eens een reisverslag te posten. Momenteel zit ik op kantoor van mijn stage Aqua Safari Resort te Big Ada.

Ik zal even kort vertellen wat ik de afgelopen twee weken allemaal heb gedaan.

Ik ben dus begonnen met mijn reis op Schiphol richting Accra, met een stopover in Istanbul.

De avond voordat ik zou vertrekken kwamen er zoveel mensen langs. Ik heb allemaal gifts gekregen! Het is fijn om te weten dat er veel mensen zijn die om je geven. Ik kreeg ook nog een cadeautje die ik pas in de vliegtuig mocht openen. Dat eiste veel geduld, ik was zo nieuwsgierig!

Daar stond ik dan op Schiphol met een aantal vriendinnen die me kwamen uitzwaaien. Eenmaal op Schiphol had ik het nog steeds niet door dat het zover was… Ik had al online ingecheckt, dus hoefde alleen mijn bagage te droppen. Ik had echt van alles gepropt in mijn handbagage. Gelukkig hielpen m’n vriendinnen me mee met het organise van mijn handbagage.

Ik liep richting de gates, bij de paspoort controle hebben ze dus een self-scan, wat ik heel chill vond!

Ik zat in het vliegtuig richting Istanbul, het voelde alsof ik even op vakantie ging. In Istanbul aangekomen had ik 24 uur de tijd om een klein Istanbul tourtje te maken. Ik nam de ‘ Havatas’ richting Taksim. Ik had daar afgesproken met een vriendin, ik verbleef die dag ook bij haar.

De volgende morgen was het tijd om te vertrekken richting Atatürk Havaalani (vliegveld Istanbul). Ik heb toen voor het eerst de metrobus genomen in Istanbul.

Daar zat ik dan, op een bank voor mijn gate, te wachten op mijn vlucht richting Ghana. Ik voelde me zo bekeken, als enige ‘blanke’ zat ik daar… Maar het besef dat ik weg ga had ik nog niet…

De vlucht duurde 7 uur, het duurde zo lang. Maar dat komt ook, omdat ik helemaal alleen was denk ik.

Eindelijk kwam ik aan in Accra. Wat was het warm! Is het nog steeds btw! Na de Accra Mall bezocht te hebben, vertrokken we richting Ada Foah.

De eerste dag in Ada Foah vroeg ik mezelf af: ‘ Waar ben ik aan begonnen?’

Overal zijn insecten, salamanders en andere beesten. De eerste dag werd ik ‘aangevallen’ door een vlinder. Ik heb echt een fobie voor vlinders. Maar de tweede dag besefte ik dat ik helemaal geen spijt had. Ondanks dat ik leefde op fruit.

Ik ben al een beetje over mijn angst heen. Je leert ermee leven. Als je het moet, lukt het.

De eerste week heb ik de omgeving verkent. Zo bezochten we verschillende beach’s. Het was wel wennen, is het nog steeds. Een ding weet ik zeker Ghanaian Food is not my favorite.

Vorige week ben ik begonnen met mijn stage (40 uur in de week), het bevalt me goed. Ik kwam Turken tegen die bij ons resort verbleven. Ze waren very surprised, omdat ze een Turk tegen kwamen. Zij hebben mij allerlei Turkse producten gegeven.

Afgelopen weekend waren we in Kokrobite. Een mooie plaats/beach in de buurt van Accra. Waar ik ook Ghanese Nederlanders tegen kwam.

Even los van wat ik allemaal heb gedaan…

Het gaat goed met me. Ik heb het erg naar me zin. Ook heb ik leuke huisgenoten. Natuurlijk mis ik ook iedereen in NL. Achjaa.. Nog even en ik ben weer in NL.

Ik weet het, ik zou het ‘kort’ vertellen, excuse moi voor het innemen van je tijd.

Ik begin langzaam te wennen aan het leven hier en de hoge temperaturen. Ik ga hier een onvergetelijke tijd krijgen!

-x-

P.S.:         Ik red me prima in het Engels!

P.S. 2:      Ik denk zelfs steeds meer na in het Engels haha. Dus als ik ergens fouten heb gemaakt, excuse moi.

P.S. 3:      Blafono wordt er hier naar je toegeroepen het betekent blanke.

Snapchat: AyseMerveee

13051679_10207914995206543_8132117303828759537_n

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Şebo:
    7 mei 2016
    Ik heb echt gelachen om je verhaal, je ervaringen en je ontwikkeling. Het is vooral toelachen, ik ben zo blij voor je. Wat leuk dag je Turken tegenkwam haha! Had graag ook willen meemaken Have fun babe❤️ TOT SNEL!!!