The goodlife in Nott'm

21 september 2016 - Nottingham, Verenigd Koninkrijk

Good afternoon everyone,

Vandaag precies twee weken geleden rond dit tijdstip stond ik op Schiphol. Ik wist niet wat me te wachten stond. Als ik nu zo terug kijk was het best wel gekkenwerk. Zomaar naar een ander land, verblijven bij een wildvreemde, helemaal  alleen...

Ik durf veel en doe het ook, maar het moment dat ik aan kwam bij the UK Border en een gesprek aanging met een politieagent, schudde de agent mij wakker met de vragen die hij mij stelde. Toen realiseerde ik me pas echt waar ik mee bezig was. Maar opgeven is niets voor mij, ik dacht we zien wel wat me te wachten staat.

Ik werd opgehaald door een taxi en hij bracht me naar Nottingham. Dit is de regio van Robin Hood.

image

Sinds dag 1 voelde ik me al meteen thuis hier. Zoals jullie in mijn vorige verslag konden lezen, zou ik hier te werk gaan als au pair. Oh ja en het was mijn tussenjaar zonder studie.

image

Het is ietsjes aangepast, mijn gastgezin waar ik bij verblijf, heeft mij de mogelijkheid gegeven om te studeren aan de uni hier. Waar ik heel blij mee ben. Eigenlijk was het niet de bedoeling om te studeren in m'n tussenjaar, daarom heb ik voor een opleiding gekozen waarmee ik verplicht de engelse taal en literatuur leer. Zo bereik ik in ieder geval mijn doel van mijn tussenjaar.

Afgelopen week heb ik mijn intake gehad op de Harry Potter school, (zo noem ik het, omdat het mega groot is). Voor mijn gevoel ging het goed, nu nog afwachten. Ik heb mijn eerste voetbaltraining ook al gehad.

Oh en wat ik heel erg wennen vond, was hier auto rijden. Alles is andersom, de wegen vallen nog best wel mee, maar dat je als bestuurder aan de andere kant zit, is wel vreemd voor je gevoel.

image

Mijn taken als 'au pair' zijn alleen af en toe een boekje voorlezen, bijles en huiswerkbegeleiding geven en voor de rest vrijwel niets. Daarom heb ik genoeg tijd om Engeland te verkennen, wat ik ook zeker ga doen!

Het enige wat ik nu nog mis hier is mijn social life. Van een druk chaotisch leven naar een rustig relax leven is wel even wennen.

Komend weekend ben ik in Londen, we gaan de Buckingham Palace bezoeken. Ik heb de Buckingham Palace al 6 keer bezocht, alleen ben er nooit binnen geweest. Dit is the first time. Ik kan het niet maken om in London te zijn en niet te shoppen... OXFORDSTREET I'M COMING!

Oke guys dit was het dan alweer. Ik houd jullie nog op de hoogte. Momenteel was ik namelijk bezig met inpakken, want we verhuizen deze week.

-x-

Snapchat; AyseMerveee

1. Esra:
    21 september 2016
    I miss you! Mijn social life is ook rustiger zonder jou! ik ben trots op je! En je weet wat ze zeggen DARGONELLI (dat is de spreuk die ze gebruiken bij Harry Potter om naar school te gaan) :)) doeidoei LOVEYOU BYEE
  2. Mark Muller:
    22 september 2016
    Prachtig Ayse Merve....Wat een prachtige invulling van een tussenjaar! Vertelde deze week juist aan de klas hoe belangrijk en goed een tussenjaar kan zijn. Top. Ga je verhaal als voorbeeld gebruiken. Groet mark