the last two weeks

27 juni 2016 - Ada Foah, Ghana

Dream

Good afternoon my dear. One of the last messages from the blafono.

Ja ja, nog een kleine twee weken en dan ben ik weer in Nederland. Momenteel zit ik in de trotro met een sooo cute babyboy naast me.

Babyboy

Afgelopen week heb ik mijn stage afgerond. Ook heb ik te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding. Finally!

Woensdag zijn we naar Accra geweest. Iedere keer als ik naar Accra ga, kom ik Turken of Lebanesen tegen. Ook woensdag was dat het geval. Ik kwam een Duitse Turk uit München tegen.

Afgelopen donderdag heb ik een weeshuis bezocht. Wat een schitterende dag was dat! Ik kreeg er kippenvel van! Ik kwam daar aan en de kinderen omringden mij al, hielden mijn hand vast en gaven knuffels. We hebben spelletjes gespeeld en liedjes gezongen. Ook heb ik de overige donaties afgeleverd. Er werd mij gevraagd of ik een presentation wilde houden. Heb ik ook gedaan. Er werd aandachtig geluisterd. Er werden ook professionele foto's gemaakt. Maar die heb ik nog niet binnen. Ik wil iedereen, die ervoor hebben gezorgd dat deze kinderen konden lachen, nogmaals bedanken!

Weeshuis

Onderweg naar huis, hoorde ik een raar beest. Toen ik er op af liep zag ik dat het een geit was. Ik probeerde de geit los te maken, hij zat namelijk vast aan een schutting/hek van touw. Ik was er mee bezig... Op dat moment loopt er een jongeman op me af, iets zeggend in zijn taal, ik kon eruit halen dat hij vroeg waar ik mee bezig was. Ik legde hem uit, dat ik de geit aan het helpen was. Hij begon keihard te lachen. Ik vroeg aan hem: je wilt toch niet dat hij hier zo dood gaat. Hij begon nog harder te lachen en zei dat hij van plan was om het vanavond te slachten. Hij heeft hem aan het hek vastgebonden. Dus ik heb de geit maar zo achtergelaten.

Toen ik thuis kwam zag ik een lizard (salamander) met een te lange staart. Ik dacht dit klopt niet. Dus ik liep er op af... En het bleek een slang te zijn. Ik heb hem misschien wel een aantal minuten aangestaard, om er zeker van te worden, dat het daadwerkelijk ook een slang was. Het drong niet zo bepaald door, totdat hij richting mij bewoog. Ik liep naar binnen en riep dat we een slang in de tuin hadden. Samen met the watchman heb ik de slang gedood... Eigenlijk was ik alleen maar een toeschouwer.
Wat een bizarre dag was dit!

Snake

Vrijdag ochtend ging ik eerst langs mijn coach om afscheid te nemen. Ashley zou namelijk zaterdag terug gaan naar Nederland. Daarna ging ik naar stage om daar ook afscheid te nemen. Wat ik wel zwaar vond! Collega's die me omhelsden en een aantal die zelfs huilden! Wij waren meer dan collega's wij waren net een groot familie! Nu heb ik ook Ghanese broers en zussen! Ik ga ze erg missen!

Portia

Safe and seth

Vrijdagmiddag gingen we richting Accra. Yes again, dit keer om vakantie te vieren. Eerst gingen we naar the national art center. Vanuit daar gingen we naar the Accramall, hier hebben we wat gegeten en hebben de bioscoop bezocht. Na de film; Now you see me 2, gingen we naar het vliegveld om de ouders van Kyrea op te halen.

Kokrobite

Zaterdag gingen we eerst naar de west hill mall en vanuit daar naar Kokrobite. Kokrobite is een badplaats in the near of Accra. In de avond hebben we de Reggae night bezocht bij the Big Milly's Backyard. Hier werd er Reggae music gedraaid en er was ook een optreden van de acrobaten. De avond hebben we afgesloten met een strandwandeling. Ook hebben we er even gezeten en genoten van ons uitzicht; maan, sterren, zee en natuurlijk de wind.

Acrobaten

Zondag hebben we genoten van het lekkere weer. Zon, zee en strand. Ook kwamen we Spaanse Turken tegen; althans zo noemde Brenda ze. Achteraf bleken ze Libanees te zijn.  In de avond hebben we Italiaans gegeten bij the Italian Garden. Daarna hebben we wat gedronken bij Big Milly's en ook hebben we ge-ezelt met kaarten. De avond hebben we afgesloten met een strandwandeling.

Zee

Vanochtend hebben we alles ingepakt en hebben de badplaats Kokrobite verlaten. We vervolgen ons weg nu richting Cape Coast en via daar gaan we naar Kakum. Mijn laatste kleine twee weekjes ga ik dus genieten, want een vakantie heb ik echt wel verdiend!

Ik hoop zo snel mogelijk weer wat te posten!