Last few minutes in Ghana

8 juli 2016 - Ada Foah, Ghana

Zakje water

Ik zit in mijn laatste minuten in Ghana. Wachtend tot ik mag boarden. Wat is de tijd gevlogen zeg! 13 weken klinkt lang, maar het is korter dan ik dacht.

Dag lieve leuke kinderen, ook dag voor de leuke mensen, dag zonnetje, dag light off, dag water off, dag brood met geroosterde mieren, dag mango, dag avocado, dag wassen met de hand, dag mosquitonet, dag alvaro, dag okada's, dag trotro's, dag lizards, dag indomie, dag market, dag Aqua Safari, dag banahouse, dag Kasseh, dag Ada Foah, dag Big Ada, dag maranatha, dag Tsarley Korpey, dag Accra, dag Twi, dag Dangwee,  dag Ghana.

Ieder start heeft hoe dan ook een einde. Ik ben aan het einde gekomen van mijn journey in Ghana. Zonder op te geven, soms met ups en soms met downs. Afscheid nemen is nooit fijn... Ik realiseer me nu hoe erg ik het hier ga missen. Maar gelukkig kan ik met trots vertellen dat ik het heel erg naar mijn zin heb gehad!

Dag allemaal!

Voordat ik mijn verslag eindig, wil ik jullie nog even kort over mijn vakantie vertellen.

Ik had in mijn vorige verslag vertelt dat ik onderweg was richting Cape Coast.

Oasis

In Cape Coast hebben we the Elmina Castle bezocht. Een schitterend kasteel met een interessant geschiedenis.

Elmina

Na the castle hebben we ons weg vervolgd richting Kakum national park. De bedoeling was om in een boomhut te slapen. Hebben we ook gedaan... Het was wel even slikken het idee dat je hoog in de lucht alleen maar vast zit aan 1 grote boom. Het was wel een fantastische ervaring. In de nacht hebben we een wandeling gedaan in the bush with cobra's and other dangerous animals! Dat noem ik pas survival!

Boomhut

In de vroege morgen hebben we de canopy walkway gedaan oftewel de bekende touwbruggen gelopen. It was so beautiful, je hoorde allerlei jungle animals. Ik heb zelfs een aap gezien, happy me! Het was een zeer rustgevend momentje met een snufje adrenaline.

Canopy

De volgende morgen gingen we terug naar Accra, althans ik ging weer terug naar Ada Foah.

In het weekend hebben we vrij weinig gedaan behalve the party at Tsarley Korpey. Het was een nationaal feestdag.

Maandag ben ik naar Accra gegaan. In de avond hebben ik gegeten bij een Turks restaurant en daarna gingen we (m'n Turkse Ghanese vrienden) naar de italiano.

Dinsdag was het suikerfeest and I was still in Accra. Ik heb het ook daar gevierd.

Woensdag ben ik eerst even naar de art centre geweest, daarna even langs the Accramall en tot slot richting huis. Ik was de hele dag en nacht lonely:(

Donderdag heb ik mijn was gedaan en mijn koffers ingepakt. In de avond hebben we wat gegeten at Ezime en wat gedronken bij Freedom.

Vrijdag; nu dus..
Het was een fantastisch levenservaring hier in Ghana. Dit was mijn nieuwe huis geworden. Maar ieder start heeft ook een einde. Op naar een nieuw adventure!

Ik mag zo boarden, hoop snel weer op het vasteland te zijn. Tot gauw!